Webové stránky jsou živým, pulzujícím prostředím a vyžadují neustálou údržbu a rozvoj, ale nejdůležitějším kritickým bodem změn na webových stránkách je, aby se nestratily uživatelské návyky. Stává se nutností obnovovat webové stránky čas od času v souladu s aktuálními trendy v návrhu webu, aniž bychom ztratili uživatelské návyky a funkcionalitu. Zejména v posledních letech, s trendem návrhu webu nazývaným Responsive Design, který nemá přesný ekvivalent v turečtině, lze webové stránky zobrazit vhodně na stolních počítačích, označovaných jako web desktop, v tabletových prostředích jako iPhone, Samsung S3 a dalších systémech Android, iPad, Galaxy Tab.
S Responsive Design můžete plynule zobrazovat webové stránky jak v mobilních, tak v tabletových prostředích. Návrhový trend nazývaný „Clean Design“, který je v posledních letech populární, zůstane populární i v roce 2013. Na rozdíl od starých návrhů se jednoduchá rozhraní, designy zaměřené na obsah, staly důležitými pro užitečné webové stránky. Paralelně s principy použitelnosti na webových stránkách je důležité, aby úspěšné webové stránky braly v úvahu návyky vnímání uživatelů a umísťovaly obsah z tohoto pohledu.
V roce 2013 by dalším návrhovým trendem, který je pravděpodobné, že bude populární, byl typ návrhu nazývaný „Metro Style“, který Microsoft aplikoval v operačním systému Windows 8. S tímto návrhem, který se začal používat zejména na webových stránkách nové éry, je obsah umístěn horizontálně. V tomto typu návrhu se používá více textu než příliš mnoho grafiky. Microsoft vytvořil vážný tým pro použitelnost svých často kritizovaných nepraktických aplikací. Microsoft zaostává v použitelnosti, kterou Apple několik let nejvíce zdůrazňuje, a pravděpodobně budou kvalitní produkty výsledkem jejich investic v tomto odvětví. Myslíme si, že návrhový trend, který nazýváme Microsoft style, získá v roce 2013 více významu.
Dalším rostoucím trendem bude upřednostňování vývoje webových mobilních aplikací namísto nativních, tj. vyvíjení aplikací přímo pro iPhone nebo Android. Zejména obtížnost vývoje nativních aplikací a potřeba vyvíjet samostatné aplikace pro každou platformu jsou vážnými požadavky na pracovní sílu pro IT svět. K tomu je další důvod upřednostňování webových mobilních aplikací, a to potřeba aktualizovat tyto aplikace znovu po aktualizacích operačního systému na mobilních zařízeních. Firmy vytvářejí své mobilní aplikace jako webové stránky s logikou "udělejte jednou a nechte to fungovat všude".